Nyhetsbrev høsten 2022

Postkasser

Styret tør innledningsvis nevne at vi er godt fornøyd med de nye postkassene. Håper beboerne er av samme mening. Om du fortsatt mangler nytt navneskilt, kan det bestilles hos Låsspesialisten i Grefsenveien 9 b. Postkassene er av typen «Sandberg Robust Classic». Navnene skal trykkes i versaler. Ta kontakt med joakim@torshovkvartal7.no om du ikke har fått nøkkel, eller lurer på hvilken kasse som er din.

Oppussing av oppganger

Oppussing og maling av trappeløpene står snart for døren, ved firma To Malere. Oppstart er vil finne sted i løpet av uke 39, i Per Kvibergs gt 2 og Per Kvibergs gt 8 b. Først ute er oppgangene med rød palett. Så følger oppganger tildelt beige palett, og til slutt de grønne oppgangene. Planlagt fargepalett til oppgangene er utarbeidet av KOI fargestudio: Fargepalett utformet av KOI studio.

Hver oppgang er beregnet til å ca. 3 uker. Arbeidstiden vil være hverdager 07.00-16.00. Tentativ fremdriftsplan finnes her: Fremdriftsplan Italiagårdenm, oppdatert 9.11.2022

OBS: det kan likevel hende at malerne jobber raskere enn planlagt. Beboerne bør følge med på oppslag i oppgangene. Varsling blir hengt opp ca en uke før oppstart i hver oppgang.

Styrets kontaktmann er Joakim Fretheim på tlf. 902 08 472  joakim@torshovkvartal7.no

Det er viktig at alle oppganger er ryddet fra loft til kjellerdør. Ikke en sko, ikke en paraply, ikke en barnevogn eller en blomsterkrukke vil vi se. Dørmatter og alt i vinduskarmer må ryddes bort. Det samme gjelder skilt/ bilder på vegg/ karmer der det skal males bak. Dersom du har et umalt trådglassvindu som du ønsker å beholde umalt, så sett opp tydelig merking på vinduet om dette. Det er andelseiers ansvar å sørge for å fjerne alt i trappeløpet. Om en oppgang ikke er ryddet vil «To Malere» bli forsinket, og gården vil bli ekstrafakturert.

Møterommet i Hegermanns gate 19 vil i hele perioden være reservert for malerne, som pauserom og lager for utstyr. Rommet vil dessverre derfor ikke være tilgjengelig for utlån til selskap eller annet. I henhold til avtalen skal arbeidet være fullført rundt midten av mai. Da kan vi alle glede oss til å åpne ytterdøren, og trå inn i en ny, frisk og behagelig tilværelse oppover i etasjene.

Se i tillegg informasjonsskriv fra styret 8.11.2022 (bakgrunn for fargevalg, oppfølging av kvalitet osv).

Søppelcontainere papp

Vi har sagt det tidligere, men må bare gjenta. Vi har 11 containere for papp og papir. Disse blir hentet en gang i uken, men er stapp fulle lenge før henting. Vi oppfordrer, nei nesten forlanger, at beboerne tramper sine pappkasser, esker og annet bunn flate. Om styret ikke ser en umiddelbar bedring i papp-håndteringen, må vi øke med to hentinger pr. uke. Noe som pr. år vil koste gården ca. kr 100 000 i ekstra renovasjonsutgifter. En utgift som høyst sannsynlig vil påvirke fellesutgiftene.

Branndetektorer

Styret og Firesafe opplever stadig at under div. oppussing blir branndetektorene demontert og flyttet, satt ut av spill eller ødelagt grunnet «smuss» og støv. Alle branndetektorer som befinner seg i leiligheter, eller i areal som blir innlemmet i leiligheter, er den enkelte beboers ansvar. Beboer skal påse at entreprenør, snekker eller annet varsler Firesafe på tlf 09110 hvis detektor skal frakobles, demonteres eller flyttes.

Kulturkomiteen

Gården har de siste årene lent seg på noen få ildsjeler – når det gjelder gjennomføring av arrangementer som julegrantenning, 17. mai, sommerfest og diverse flotte barnearrangementer. I 2023 har vi planlagt en storslått feiring av okse-gårdenes hundreårs-jubileum, tre dager til ende. Vi har slått oss sammen med Frankrikegården, både i planlegging og gjennomføring.

Vi trenger flere sprudlende og kreative sjeler som kan delta i 100-års-festkomiteen, og som i ettertid kan være grunnstammen i vår egen gårds kulturaktiviteter. Skal vi si i et par år? Kontakt gjerne benedicte@torshovkvartal7.no for ytterligere informasjon.

Styret i Torshov Kvartal VII ønsker alle en strålende høst.

Barn med vannkanne, Foto: Thea Tønnessen

.