Dugnad

Styret inviterer alle til vårdugnad søndag 6. april. Finn fram dugnadsånd, hagehansker, rake og alt som skal kastes.  Vi minner alle om å rydde fellesarealer i kjeller og på loft. Containere vil bli utplassert flere dager før dugnaden slik at alle får anledning til å kaste søppel og ødelagte ting.

Lilleborg skoles musikkorps arrangerer loppemarked på Sagene samfunnshus 5. og 6.april. Hvis du ønsker å donere til loppemarkedet så kommer arrangørene for å hente lopper torsdag 3.april fra kl 17. Loppene kan settes under buen mot oksefontenen eller buen mot Omsens gt. Siden loppemarkedet arrangeres i et mindre lokale enn før (oppussing på skolen) så tar de kun imot følgende lopper: Klær, bøker, leker og sykler.

I forkant av dugnaden kommer vi til å henge opp strips i alle oppganger. Hvis du har en sykkel i fellesbodene i bakgården er det viktig at du putter en strips på sykkelen din. Alle sykler uten plaststrips på dugnadsdagen vil bli fjernet. Sykler som er ødelagt vil kastes, mens fungerende og eier-løse sykler vil bli gitt bort.

OBS: syklene som ble fjernet fra skurene på høstdugnaden, vil bli gitt bort 1. april. Hvis din sykkel ble fjernet på høstdugnaden, og du ønsker å beholde sykkelen din så må du hente den før denne datoen. 

Maling av egne dører

Vi minner nok en gang på at maling av dører i oppgangene skal tas på egen-dugnad av beboerne. Det er fortsatt veldig mange dører som ikke er malt, og styret håper at det kan bli gjort i løpet av kort tid. Dugnadsdagen er en fin dag for å få dette gjort. 

Her: https://www.torshovkvartal7.no/maledugnad-maling-av-dorene-i-oppgangene/ for informasjon om fargekoder og tips til hvordan man maler dører. 

Skade-saker og forsikring

Ved skade, som f. eks. lekkasje, skal andelseier IKKE melde saken til gårdens forsikring før vedkommende har snakket med styret! Du skal først og fremst sørge for at videre skade unngås, blant annet ved å stenge hovedkranen og så fort som mulig ringe rørlegger. Du må deretter sende e-post til styret@torshovkvartal7.no, som så tar skaden videre til gårdens forsikringsselskap.

Forsikringspremien er avhengig av gårdens skadehistorikk. Hver sak som meldes inn fører til høyere premie. Det er helt nødvendig at styret har kontroll på hvilke saker vi ber om dekning for. Noen saker blir billigere for fellesskapet om vi ikke trekker inn forsikringsselskapet. I enkelte tilfeller kan det være nødvendig med en grenseoppgang mellom skader som er gårdens ansvar og skader som den enkelte andelseiers egen innboforsikring må dekke.

Ifølge forsikringsvilkårene er styret også forpliktet til å informere gårdens beboere årlig om et sett med forsiktighetsregler. Disse finnes på gårdens hjemmeside under praktisk informasjon/forsikring. Vi ber alle beboere gjøre seg kjent med reglene.

Generalforsamling

Vi vil avholde ordinært årsmøte 20. mai 2025. I forkant av møtet vil du motta en formell innkalling med informasjon om tid og sted for møtet. Alle forslag som ønskes behandlet på årsmøtet må sendes til styret på epost torshovkvartal7@styrerommet.no innen 11. april 2025. Forslag til saker må inneholde:

  • Et klart ønske om at saken blir behandlet på årsmøtet
  • Et konkret forslag til vedtak som det kan stemmes over
  • Kontaktinformasjon (mobil/e-post) slik at styret kan ta kontakt deg ved behov for avklaringer. OBS: Navnet ditt vil fremgå i saksfremstillingen på generalforsamlingen.

Har du lyst til å sitte i Italiagårdens styre?

Har du lyst til å stille som kandidat til styret i borettslaget? Vi søker engasjerte beboere som vil bidra til et godt miljø og jobbe med spennende prosjekter for gården vår.  Vi ønsker både nye og gamle beboere velkommen til styret!

Ved spørsmål eller interesse kan du ta kontakt med et av valgkomiteens medlemmer:

  • Gro Elin Hansen – groelin@gmail.com
  • Jonas Krogh Læret – jonas.laeret@gmail.com
  • Siri Rygh – sirirygh1@gmail.com

Reklamasjon Bykle: kitt rundt vinduene

Oppstarten for utbedring av vinduer med porøs og sprukket kitt vil finne sted i løpet av mai. Vi har fått mange tilbakemeldinger på vinduer som trenger nytt kitt, men fortsatt tror vi det er flere som ikke har sjekket egne vinduer. Siste mulighet for å melde inn åpenbare avvik på kitt rundt vinduer er 31.mars. 

Hvis du oppdager avvik så må du sende inn følgende informasjonen til kaare@torshovkvartal7.no

  • oppgang og andelsnummer på leiligheten
  • fullt navn, e-postadresse og telefonnummer du kan kontaktes på. 
  • hvilke vinduer avviket gjelder. Dokumenter ved hjelp av et par bilder.

Obos-nøkkel

Styret har evaluert OBOS-nøkkel funksjonen på oppgangsdørene, blant annet gjennom spørreundersøkelsen som ble utført før jul. Styret konkluderer med at vi ønsker å fortsette å bruke OBOS-nøkkelen (Unloc). Det betyr at hvis andelseiere ønsker å investere i lås med digital nøkkelfunksjon på egen leilighetsdør så kan dere være trygge på at borettslaget kommer til å bruke OBOS-nøkkelen på oppgangsdørene i årene fremover. Du finner mer informasjon om OBOS-nøkkel her: https://www.obos.no/boligselskap/eiendomsforvaltning/mobilnokkel/privatdor

Styret har vært i kontakt Låssenteret på Tveita for å hente inn noen pristilbud. De tilbyr følgende tilbud hvis vi samordner flere bestillinger: 

______________________________________________

Obos-nøkkel og ny systemsylinder (det vil si: du beholder systemnøkkelen du har i dag):

9786,- ink mva og arbeid. (Gammel systemsylinder er veldig dyrt grunnet at systemet er over 30 år gammelt. Det medfører et tillegg på ca 4000,- som ligger i prisen på 9786 kr).

 

Obos-nøkkel og ny standardsylinder m/3 nøkler (det vil si: du får ikke lenger systemnøkkel inn til leiligheten din):

4500,- ink mva og arbeid

______________________________________________

Pris på ny låskasse byttet i samme oppdrag (hvis det viser seg at du også må bytte låskassen på grunn av slitasje): 

Pris montert i samme oppdrag: 1500,- ink mva

 

Man kan også komplettere med batteridrevet trådløs kodelås, Danapad:

Pris montert i samme oppdrag: 1490,- ink mva

______________________________________________

De som er interesserte i dette tilbudet kan sende en mail på Kristoffer@torshovkvartal7.no med følgende informasjon: 

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail
  • Hva som ønskes bestilt

Frist for å gi beskjed er 30. mars. Interesserte vil bli kontaktet av Låssenteret for avtale om montering. Det er fullt mulig å bestille av andre leverandører og ved senere tidspunkt på eget initiativ hvis man ønsker det. Dette gjelder kun for å få overnevnte tilbud.

*Styret minner om at låser på leilighetsdører er andelseiers eget ansvar og alle kostnader i den forbindelse bæres av andelseiere. Oppfølging og ansvar ved anskaffelse av et digitalt nøkkelsystem på leilighetsdøren vil også være andelseiers ansvar.

Radon-måling

Vi ønsker å minne beboerne som i vinter har tatt del i målinger av radon om å videresende resultatet til styret. Det kan sendes direkte til kaare@torshovkvartal7.no

Pizzaovn

I etterkant av høringsrunden om pizza-ovn-prosjektet har styret bedt utekjøkken-gruppa om å komme med et forslag til et nedskalert prosjekt som ikke utløser behov for ny behandling på et årsmøte, og i minst mulig grad kommer i konflikt med andre hensyn. Dette nedskalerte forslaget vil styret ta stilling til på neste styremøte.

Påminnelse: felles oppganger og loft/kjellere skal være helt fri for personlige ting

Styret mottar jevnlig henvendelser fra beboere som reagerer på at naboer bruker felles oppgang som privat lagringsplass. Dette er også et stort problem i fellesarealer på loft og i kjellere. Vi vil derfor minne alle om at oppgangene skal holdes fri for private eiendeler, som sko, møbler, søppel og lignende. Dette står i borettslagets husordensregler, og det er også viktig for brannsikkerheten i borettslaget. Styret ber om at dette respekteres. 

Dersom ikke situasjonen bedrer seg, vil styret sette i verk tiltak for å få ryddet fellesarealene. Gjenstander som er hensatt, vil i så fall bli kastet, og dette vil potensielt skje uten ytterligere varsling. 

Telia og TV 2

Telia og TV2 er ikke enige om vilkårene for å forlenge avtalen seg imellom. Borettslaget er Telia-kunde, og vi har dermed mistet tilgangen til TV2 og TV2 Play. I kompensasjon får alle beboere 50 ekstra TV-poeng til å velge andre tjenester.

Spørsmål til styret?

Styremedlemmene har ulike ansvarsområder og kan kontaktes direkte om disse. På websiden vår https://www.torshovkvartal7.no/styret/ finner du en oversikt over hvem som har ansvar for hva.

Styreleder Halvor Finess Tretvoll kan nås på mail styret@torshovkvartal7.no eller på mobil +47 40 23 24 70.